top of page

Vad ingår i en bra IT-support 2022?

Det är måndag morgon, du jobbar hemma och en viktig presentation som börjar inom en halvtimme – du kan inte logga in!


Men Peter på ekonomi är ju en hejare på datorer och brukar fixa alla datorproblem. Du ringer Peter, men inget svar… Peter är sjuk, på semester eller kanske upptagen med att jobba med ekonomi.


Paniken ökar, men du kommer på att ni har någon form av support från företaget ni köpte Office-paketet av. Efter mycket letande hittar du ett telefonnummer och ringer och hamnar i telefonkön. När du efter 25 minuter kopplas fram är paniken nära men nu är du äntligen framme.


Besvikelsen är dock total när supporten säger att felet ligger i en tjänst de inte supporterar men om du vill kan de skicka ut en konsult och titta på det nästa vecka…


_______________________________________________________________________________


Tyvärr ser det ofta ut så här hos mindre företag. Hemmajobb, IT-tjänster i molnet och ökade cyberhot har gjort att kraven på en bra IT-support har ökat markant och företagen har inte hängt med.


Vad ingår då i en bra IT-support 2022 för mindre företag (<50 anställda):


  • Response-tid mindre än 15 minuter - Anställda idag orkar inte vänta, supporten måste svara på mindre än en kvart.

  • 1-line för samtliga applikationer - Oavsett om M365, ert CRM eller skrivare. Anställda kan inte hålla reda på vem de ska kontakta för olika frågor utan behöver en kontaktväg. Däremot behöver inte 1-line kunna lösa alla problem direkt utan kan kontakta respektive leverantör.

  • Chat – Chat är idag överlägsen telefon, email, FAQ och diverse portaler. Med ett click i din mobil ska du kunna få hjälp över Teams.

  • Experter inom säkerhet, applikationer, servrar och nätverk - Er support-partner behöver kunna ge er både verktygen, processerna och kompetensen för att kunna hantera uppdateringar, inloggningar och konfigurationer på klient-, server- och nätverksnivå.

  • Dashboard och ROI - I en dashboard behöver du kunna se ditt företags ärenden och kunna bryta ner volym på exempelvis tid, typ och anställd. Du måste kunna se att din investering i IT-support är lönsam.


Intresserad av veta mer om hur vi kan hjälpa er genom en bra modern support?




107 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page